A gyógytorna óra keretein belül mindenkinek lehetősége nyílik meglévő, illetve kialakulóban lévő egészségügyi problémájának pre / rehabilitációs kezelésére.

Kinek érdemes elkezdeni?

A fő célcsoport azok a személyek, aki rendelkeznek mozgásszervi egészségügyi problémával. Ezen kívül javasolt olyan gyakorlóknak is, akik preventív szemléletű egészségtudattal rendelkeznek, és érdeklődést mutatnak aziránt, hogy elkerüljék a korunkra jellemző mozgásos betegségeket. Ide érthetjük az ülő életmódból fakadó gerincproblémákat, nem megfelelő lábbeli által okozott alsó végtagi deformitásokat, de lehet ez egyéb örökletes vagy más degeneratív tünet együttes is.
  
Szükséges sportolói/jógás előélet?

Az órán való részvételnek nem előfeltétele a mozgásos múlt.
Bármilyen korosztályú, fizikai és egészségi állapotú személynek megtaláljuk a hozzá passzoló terhelés-típust.

Mire számíthatsz a rendszeres óralátogatások után?

- fájdalmak csökkenése
- ízületi stabilitás
- tartás-javulás
- kondicionális fejlődés
- mozgásszervi tünetcsökkenés
- mobilisabb hétköznapok
- tünetmentes egyéb mozgásformák

MI AZ ÓRA MENETE?

Az óra előtt megbeszéljük az órán részvevő kis csoport igényeit és problémáit. Ezután csoportosan (akár osztott csoportban) elkezdjük a különböző területek gyógytornáját. Egy foglalkozáson belül több terület is érinthető, így például aki térd és gerincproblémával érkezik, mindkét problémájára kezelést kap.

 Mit mondanak, akik már több éve gyakorolják?

Általánosságban csökkenő ízületi fájdalmakról, stabilabb tartásról, gerincproblémák elmúlásáról számolnak be. A kopott ízületek „ropogása” csillapodik vagy megszűnik. A hétköznapokban tapasztalt jellemző ébredés utáni / vagy terhelés hatására fellépő tünetek elmúlnak. Frissebb, mobilisabb és koordináltabb mozgásrendszerben tudnak dolgozni.

Hogyan hat a szervezetedre a gyógytorna óra?

A jótékony hatást a következők fejlesztésével, átmozgatásával érjük el: 

légzőszervrendszer: A feladatok közben koncentrált, a mozgáshoz igazított légzéssel dolgozunk, hogy a megfelelő oxigénellátást tudjuk biztosítani a terhelt területeknek.

keringési rendszer: A torna közel 60 percen keresztül aktív mozgással terhel, így folyamatosan megemelkedett pulzusszám mellett ez a terület is fejlődik. 

izomzat:
 A gyógytornában az izomzat mellett az azokat körülvévő izompólyák munkájára is nagy hangsúlyt fektetünk, melyek megfelelő tónust kapva napközbe a fáradt izmok helyett is tartják a testünket, ízületeinket. 

vázrendszer: A megfelelő tónusregulációs feladatok miatt az ízületi stabilitás szignifikánsan javul, mely a csontok találkozási pontjainak gördülékeny és biztonságos terhelését teszi lehetővé.

hormonális rendszer: A folyamatos izommunka biztosítja, hogy a mozgásra aktivizálódó hormonok termelődni kezdjenek.

idegrendszer:
 A fájdalmak és tünetek csökkenése hozzájárul ahhoz, hogy az idegrendszerünknek ne kelljen napi szinten megbírkóznia ezekkel a negatív ingerekkel, így sok stressztől kíméljük meg magunkat. 

emésztőszervrendszer: A gyógytorna gerinccel foglalkozó részében olyan mély törzsizmokat dolgozunk meg, melyek elkerülhetetlenül is kapcsolatba lépnek az emésztőrendszer munkájával, így erre is hatással lehetünk.

Nem neked szól ez az óra, ha…

- ha kifejezetten keményebb, sport jellegű terhelésre vágysz



Óratartó tanár adatai: Varga Domonkos
mozgás-terapeuta, rehabilitációs tréner, gerinc-specialista

Szakmai Tapasztalat:
Egyesített Szent István- Szent László kórház Mozgásszervi Rehabilitációs intézet Kb. 2400 páciens – főbb területek: gerincproblémák, traumás sérülések (sport és egyéb balesetek), ortopédia, stroke és más neurológiai megbetegedések

Tanulmányok: Semmelweis Egyetem- Testnevelés és Sporttudományi egyetem
Bsc / Msc diploma; Gerincterapeuta kurzus