DESSERTS 14A 10 +1 indok, hogy reggel jógázz                  

1. Könnyebben és örömmel ébredsz, minden napnak értelme lesz

Kell némi gyakorlás, ha nem tartod magadat koránkelőnek, de pár hét munkájával és határozottságával véget vethetsz a nyavalygós, szürke, ködös ébredéseknek – őszintén, szerinted TE valóban ilyen vagy, vagy csak egész eddig hagytad, hogy mások hangulata rád nyomja a bélyegét?
(Klikk ide a további 9+1 indokért!)

 

 2. Kiegyensúlyozott vagy egész nap, nincs az a jótét lélek, aki fel tud majd bosszantani!

Kiaknázatlan képességeid pedig fokozódnak:

Kutatások azt bizonyítják, hogy a gyakorlásod után 4 akár 10 órára is javulnak a szellemi képességeid. Kevés értelme van ezt a lehetőséget az alvásidőre elpazarolni!
A reggeli jóga feltölt téged egész napra. Mire beérsz dolgozni, a többiek még kóvályognak, mikor te már ezerrel pörögsz, és a nap végére jutalmad a jól végzett, eredményes munka öröme.

3. Nem szólhat közbe a főnök, sem egy csábító találkozó.

A reggeli jógázás az egyetlen olyan időpont, amikor nem jön közbe semmi.
Egyedül a TE DÖNTÉSEDEN múlik minden. Ez úgy egy másodperc, míg felkelsz az ágyból.
Tényleg, komolyan, őszintén: a sok munka, a forgalom vagy a főnököd vagy bárki más miatt nem tudsz ideérni?

4. Megtapasztalhatod a városi CSÖNDET, nyugalmat, és ez az egész napodat segít összerendezni.

Választhatod a reggel 7 órát is az utcára indulásra, de tényleg ragaszkodnod kell ahhoz a káoszhoz, amit a tömeg nyüzsgése teremt? Ha reggel 7-re ideérsz, a napod első két-három órája gyakorlatilag a saját ritmusodban telik, ami óriási ajándék akkor, amikor a bevásárlóközpontban még a WC-n is a hirdetéseket kell hallgatnod...mert más használja az idődet...még abban a lazítás utolsó kétperces mentsvárában is....És te, TE hagyod ezt?

5. A jó szokások könnyeden rögzülnek!

Ha minden reggel ugyanabban az időben gyakorolsz, a szervezeted, a hormonháztartásod már órákkal az edzés előtt elkezd felkészülni a gyakorlásra.

Ennek sok előnye lehet:
- könnyebben fogsz ébredni reggelente mert egy időben kelsz mindig a reggeli jóga miatt
- a szervezeted (emésztőrendszered, vegetatív idegrendszered és a hormonháztartásod)
már felébred, még mielőtt te felébrednél: emiatt frissebben kelsz!
- szervezeted elkezdi felkészíteni, beállítani a tested a gyakorlásra, beállítja a vérnyomásod, szívritmusod, stb. felpörget.

6. A reggeli jógának köszönhetően több kalóriát égetsz el napközben

Ha reggel gyakorolsz, az emésztésed felgyorsul és így is marad a következő pár órában
akár egész napra is. Ez azt jelenti, hogy több kalóriát égetsz egész nap, csak mert reggel gyakoroltál.

7. Fogyni akarsz: gyere reggel!

Sokan azt veszik észre, hogy a reggeli gyakorlástól napközben lecsökken az étvágyuk és hajlamosabbak jobb és értékesebb ételeket választani nap közben is, mert a test magától tudja és igényli azt, ami jó neki. Itt egy origo cikk is ezzel kapcsolatban.
http://www.origo.hu/egeszseg/20150414-sportra-a-delelott-tanulasra-a-delutan-a-legalkalmasabb.html

8. Kevesebb alvás elég!

Felmérések (és talán már saját) tapasztalatod alapján belátható, ha rendszeresen jógázol kevesebb alvásra van szükséged. Az éjszakai pihenésed javul és kevesebb alvást igényelsz. Te is fel tudsz kelni 1-2 órával korábban, ha elég fontosnak és értékesnek tartod MAGADAT, hogy ne tűnj el a darálóban...

9. Ha a rendszeres mozgást életformává akarod tenni, akkor reggel jógázz!

Akik rendszeresen mozognak, azok 90%-ban reggel teszik ezt. Ha rendszeresen
akarsz jógázni és elérni vele a céljaidat - legyen az stressz csökkentés, fogyás,
hajlékonyság, egészség megőrzés / javítás vagy bármi más -
legyen a mozgás az első dolog a napirendeden.!

10. Remekül fogod érezni magad!... Csak DÖNTS, és kezdd el!

Néha nem fér bele, de ilyenkor próbálj mást beiktatni helyette,
például egy negyed órás sétát munka előtt… fontos, hogy mozogj és
a mozgásban magadra találj minden reggel!