A forrójóga egy különlegesen jótékony hatású, kezdő jóga gyakorlatsor.
Testtartások gyakorlásával stimuláljuk a test természetes öngyógyító folyamatait. Nyújtunk, erőt növelünk, egyensúlyozunk és nyomást gyakorlunk, mindet egyszerre egy időben.

Megtanulsz nyugodtan lélegezni és lazítani nagyobb fizikai, mentális kihívás közben is. Fejleszted a fizikai erőnlétedet, a kitartásodat, céltudatosságodat és akaraterődet. Mérhetően a leghatékonyabb kardio edzés: a szívedet, keringési rendszeredet átdolgozod,  ugyanakkor annak megterhelése nélkül javítod a tüdőkapacitásodat, fokozod a keringést, növeled a teljesítőképességedet. Alap tartóizomzatot, stabilitást, egyensúly-érzéket, koncentráló képességet fejlesztesz. Az irodaszéken, ülőmunkában vagy a túlhajszolt, teljesítmény-kényszeres igénybevételnek köszönhetően állandóan vagy rendszeresen befeszített izomzatot kilazítjuk, a meglazult, tartás nélküli izomzatot pedig megerősítjük.

A jóga 40 fokra fűtött teremben történő gyakorlását az indiai guru, Bikram Choudhury indította útjára, hogy a nyugati társadalmak mozgásszegény életmódjában élő, ugyanakkor türelmetlen és időhiányban szenvedő emberek minél szélesebb rétege részesülhessen viszonylag elérhető időn belül a jóga jótékony hatásaiban.

A gyakorlatsor végrehajtásához nem szükséges különleges hajlékonyság, vagy bármilyen sportolói előélet. A forrójóga gyakorlás az, amitől a tested hajlékonnyá, rugalmassá, erőssé és robbanékonnyá válik, sportteljesítményed javul. A gyakorlás kortól, testi állapottól függetlenül bármikor elkezdhető és sikerélményt nyújtva folytatható.

tovább:
a forrójóga gyakorlatok, a forrójóga óra menete
hogyan működik a forrójóga?
mire jó a forrójóga?
az első forrójóga óra
mi micsoda - kezdő jóga szótár
kicsoda Bikram
fűtés és padlószőnyeg
gyakori kérdések a forrójógáról

© Forrójóga, 2012 augusztus