A jótékony hatást a következők fejlesztésével, átmozgatásával érjük el:

légzőszervrendszer: Az első légzőgyakorlattal a tüdő térfogatát, kapacitását növeljük maximálisra. Felébresztjük a légzőszervrendszert, és fokozott mennyiségű oxigént juttatunk a szervezetbe.

keringési rendszer: A keringési rendszer hatékonyabbá válik, a sejtek a legmélyebb szinten is oxigénhez és táplálékhoz jutnak. A melegben végzett gyakorlás nagyságrendekkel teszi hatékonyabbá a méregtelenítést az izzadás révén is.

izomzat:
A meleg jógateremben az izmok jobban ellazulnak, így hatékonyabban tudunk dolgozni rajtuk. A melegben végzett gyakorlás kiküszöböli a sérülés veszélyét. Az egyes izmok nyújtását a másikak egyidejű erősítésével érijük el, úgy, hogy a nyújtás eszközeként használjuk az izmok erejét.

vázrendszer: A fizikai gyakorlatok biokémiai folyamatokat indítanak be a csontokban, ízületekben, amely segíti az önregenerációt. A jóga erősíti és rugalmassá teszi a vázrendszert.

hormonális rendszer: A jóga a hormontermelő szervek masszázsa révén az egész hormonális rendszert stimulálja, a hormontermelést kiegyensúlyozza.

idegrendszer:
A jóga kitartó koncentrációra tanít nehéz körülmények között is, így segíti a személyiség kiegyensúlyozását. A meditatív figyelem energiához juttatja a szervezetet, az alvásigény csökken. Fejfájás, migrén elmúlik.

emésztőszervrendszer: A jóga gyakorlatok során végigmasszírozzuk az emésztőrendszer valamennyi részét is. Az emésztőrendszer hatékonyabban dolgoz fel minden táplálékot, kiegyensúlyozottá válik, a belek megtisztulnak. A felesleges táplálék bevitele iránti vágy csökken.

tovább:
mire jó a forrójóga
vendégkönyv
az első forrójóga óra
gyakori kérdések a forrójóga óráról

© Forrójóga, 2012. augusztus