Az óra állandó gyakorlatsorból áll. A gyakorlatok között mindig visszatérünk a kiinduló testhelyzetünkbe. Ez az alapállás vagy a talajon a vízszintes fekvés. Segít megtanulni egy pillanatra ellazulni, és a lazítás által feltöltődni a következő mozdulathoz. A gyakorlatok állandó sorrendje biztonságossá, kiszámíthatóvá teszi munkádat, és könnyen láthatóvá az eredményeket. Az állandó sorozatban begyakorlod az alap mozdulatokat: egyre stabilabban, biztosabban mozogsz a testeddel: mint az autóvezetésnél - nem véletlenül ugyanazon a pályán gyakorolsz, mielőtt a forgalomba küldenének.

Az órát légzés gyakorlással kezdjük és zárjuk. Az óra első fele álló, egyensúlyozó gyakorlatsor, a második felén a talajon fekve, ülve gyakorlunk. A gyakorlatok a tüdőkapacitás fejlesztésével kezdődnek, a gerinc átmozgatásával folytatódnak, majd áttérünk a nagyobb ízületek bemelegítésére, és tetőtől talpig, talptól tetőig átmozgatunk, nyújtunk, lazítunk az egyensúlyozó- álló gyakorlatsorban. A fekvő gyakorlatok az álló sorozat gyakorlatait mélyítik el, még erősebben átdolgozva az izomzaton túl a belső szerveket is, tudatosan, jótékonyan fokozva a tested különböző rendszereinek a működését.

A gyakorlatokat a Stúdióban fűtött teremeben végezzük. A fűtés azt a hőt állítja elő neked készre, amelyet a légzőgyakorlatok és a mozgás által bizonyos idő elteltével tudnál csak elérni, vagyis hatékonyabban dolgozol mindjárt az óra elején, hiszen bemelegítettünk helyetted. A test, az izmok így hamarabb bemelegszenek, a keringés és az anyagcsere felgyorsul, a méregtelenítő és öngyógyító folyamatokat is felgyorsítva.  A gyakorlatsor hatékonysága alapvetően nem a fűtésnek, hanem a gyakorlatoknak maguknak köszönhető, de a fentebb írt oknál fogva egy kezdő számára a rendszeres gyakorlása első két évében gyorsabban elérhető sikereket ad a fűtött teremben történő gyakorlás. A sikerességed alapvetően három dolgon múlik:
-a te saját figyelmed, amivel az óra instrukcióit képes is és hajlandó is vagy követni
-az oktató felkészültsége
-és még egyszer a te saját figyelmed, amivel a tested jelzéseire hallgatsz.
Ezekkel tiszteletben tarthatod saját tested állapotát: nem erőltetsz, erőlködsz, nem akarsz, csak lélegzel, engedsz és elfogadsz. 

tovább:
hogyan működik a forrójóga?
mire jó a forrójóga?
az első forrójóga óra
mi micsoda kezdő jóga szótár
kicsoda Bikram
fűtés és padlószőnyeg a forrójóga teremben
gyakori kérdések a forrójóga óráról

© Forrójóga, 2015