jógatábor 2017 május 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Klikk a képre és nézd meg az egész fényképalbumot.   

„Helyére kerül a mozdulat, és helyére kerül maga az ember is!”

1. kevés az időd jógázni, sok a munkahelyi, családi kötelezettség
Tizedannyi idő alatt a mozgáskoordinációd többet javul, az egyes elemekhez szükséges izomcsoportok jobban fejlődnek, a teljes idegrendszer aktívabban, koncentráltabban működik. 
------------------------
2. testi-lelki kiegyensúlyozottságot szeretnél
Volt már, hogy egyszer csak azt vetted észre, hogy a többiek már a kilégzésnél tartanak, neked meg még csak most kezdődik a belégzés? A helyes légzés a szervezet szimpatikus és paraszimpatikus működését hozza egyensúlyba. A légzés kiegyensúlyozása javítja a környezeteddel való kapcsolatot, így olyan ritmust adhatsz az életednek, amilyet szeretnél
------------------------
3. nyújtani, lazítani szeretnél, kikapcsolni
Sokan hiszik, hogy akkor járnak előbbre egy gyakorlatban az órán, ha már jobban nyúlik, jobban hajlik. Ez a teljes testet kényszerhelyzetbe, feszülésbe hozza. Figyelj inkább a mozdulat értelmére, helyes irányára, és akkor tovább érsz! 
------------------------
4. szeretnél energikusabb lenni
Tudni fogod mit, melyik izmot, mikor feszítesz, lazítasz, ernyesztesz olyan területeken, amire eddig nem is gondoltál. Így elkerülöd önmagad felesleges lefárasztását, és célirányosan fejlesztesz, ahol kell.
--------------------------

5. koncentráltabb szeretnél lenni
Amerre nézünk, oda megyünk. Volt már, hogy másra néztél, vagy gondoltál, és kiestél egy gyakorlatból? Szeretnél ezen változtatni?Belső fókuszt tanulunk, hogy ki tudj tartani a céljaid mellett, érzelmileg, mentálisan, fizikailag egyaránt.
-------------------------- 

6. formás alakot szeretnél 
Az izmok formálódásának titka az edzettségük fokozása, az edzések közötti pihenőidők beiktatása, és az edzések rendszeressége – vagyis az optimális terhelés! Írd be magadnak, hogy rendszeresen melyik napon, hány órára jössz, és tarts ki emellett! A jógaórán kívül sajnos a konyha 70% ban mindig meghatározó. ha nem akarod fárasztani magadat folyton, akkor figyelj oda, hogy mit viszel be az otthonodba!:-)
---------------------------
7. szeretnél megtanulni jógázni
Használati útmutatóval könnyebben fog menni...A mozgásod harmonikus, könnyed, kiegyensúlyozott, folytonos lesz. Mint a képeken:-) Ha érted az összefüggéseket, és össze tudod rendezni a mozdulatokat, nem csak szép lesz, hanem a tested összerendezése az életedet is széppé teszi! 
„Helyére kerül a mozdulat, és helyére kerül maga az ember is!”  

A meleg jótékony hatásainak történelme pár sorban ... 

  A meleg gyógyító hatásainak a használatát: "a gőzfürdők, szaunázás, stb"
történetét az inka birodalomig vezetik vissza. Folyamatosan növekedett a népszerűsége
egészen a 17 századig, akkor el eltűntek a papi javaslatokra. 
(A sokszor tivornyává fajuló szeánszok miatt.)
Egyedül a skandinávoknál maradtak meg a szaunák,
talán a kevésbé lobbanékony természetüknél fogva. 

  Az új virágkora a melegnek mint gyógymódnak ,és a fizikum javításának, 
a Finnek 1930 as évek olimpiáin aratott sikere hozta el.
Ezen az olimpián a Finnek szálláshelyükön felépítettek egy szaunát 
és annak tulajdonították később a kiváló eredményeiket ezen az olimpián.

Ez újra felkeltette az orvos társadalom figyelmét is
és elkezdték kutatni a meleg jótékony hatásait... szép eredményekkel.
Ettől kezdve terjedtek el ismét Európa szerte újra a fürdők, szaunák, gőzfürdők.

Ma már egyszemélyes thermo training szobák is léteznek,
ahol személyi edzéseket folytatnak sérülések regenerállásra vagy
teljesítmény fokozására verseny sportolóknak. 

Összefoglaló képek az eseményről a Facebook oldalon ezen a linken.

timeline1

Mozgás Éjszakája forrójógás képei már feltöltve a Facebookoldalra, itt a linken elérhető az album.