Nyújtani jó. Nyújtani kell. Nemcsak az olyan sportokban, amikben kiemelt szerepet játszik a hajlékonyság, de az
- izmok,
- ínszalagok és a
- csontélettan egészségének megőrzése érdekében mindenkinek, aki sportol és azoknak is, akik nem mozognak. A merev izmok fájhatnak, de kiindulhatnak belőlük egész testtájakra kiterjedő fájdalmak is (hát, fej, teljes láb)

A nyújtás számos előnnyel jár:

 serkenti a vérkeringést   -----  jobb közérzet minden napra
 szövetek oxigén ellátottságát -----  jobb teljesítő képesség
 növeli a tüdő kapacitását  -----  jobb stressz tűrő képesség
 megelőzi a csontmeszesedést ----  fájdalom nélküli mozgás idősen is
 testtartásjavító   -----   ülő munka kompenzálása   
 nyugtatóan hat a központi idegrendszerre   -----   „könnyebben jönnek a megoldások”   

A nyújtás hatására megnő az ízületi nedvnek (az ízületek természetes kenőanyagának) a mennyisége is és ennek hatására az ízületek, egészségesebbek lesznek és könnyebben mozognak.

  "Amikor izmaink, inaink és kötőszalagjaink rugalmasak, a tartásunk is javul, s a földre dobott zoknik felszedésétől kezdve a teniszlabda elütéséig minden mozdulat könnyebben megy."

A rendszeres nyújtás révén az izmok megnyúlnak, csökken az izomláz és a sérülések veszélye, és nő az ízületek mozgástartománya. Emellett a nyújtás javítja a mozgáskoordinációt és az edzések hatékonyságát, továbbá csökkenti az izmok regenerálódásához szükséges időt az edzések között. E gyakorlatok kiűzik az izmokból az igénybevételük során keletkező tejsavat és az egyéb salakanyagokat.

A nyújtás amellett, hogy feszesebbé teszi az izmokat, s ezzel aktívabb életet tesz lehetővé, a magas vérnyomás visszaszorításában is hasznos azáltal, hogy csökkenti a stresszt.


ˇ”Izmainkban nyúlásérzékelő receptorok vannak, amelyek folyamatosan jelzik agyunknak az izmok feszültségszintjét. Ha izmaink krónikusan feszesek, agyunk azt az üzenetet kapja, hogy stresszes állapotban vannak. A nyújtás segít ellazí­tani az izmokat, s ennek nyomán agyunk arról kap jelzéseket, hogy minden rendben van.”  

Röviden tehát, ha rendszeresen nyújtjuk izmain­kat, azzal
-  növeljük mozgástartományukat,
-  jobb lesz az egyensúlyunk, és
- fürgébbé is válunk.
Egyes kutatásokból az is kiderül, hogy a testmozgás utáni nyújtás olyan, mintha kifa­csarnánk izmainkból az ott felhalmozódott tej­savat és salakanyagokat.  Az eredmény: kisebb izomláz, így másnap ismét „harcra készek” lehe­tünk.